Jan 11, 2011

TeMPaT JaTUh LaGikaN DiKEnaNg....

Last week saya menemani Mr. Hubby ke Selayang sbb dia ada keja skit..mula2 janji ngn mmbr dia kol 10.30 am last2 bila dh smpi selayang mmbr dia kol bgtau tkr kol 12.30 lak..ades..hangen tol...

so dh xtau nk g mana kami decide nk g jalan2 kt uia...hiihihi..lama gila dah x g uia..saya klu ngn uia nie sentimental value dia lebih sikit wlupon sblm nie masa mula2 dpt srt tawaran masuk uia saya di antara manusia yg dok merentan-rentan (read:menggelupur x tentu arah :>) x nak msk uia...

tanpa sedar saya berada di uia selama 8 tahun menghabiskan study sana di sini e/though mula2 tu jasad je kt uia hati kt tmpt lain...tp bila dh berada di dlm environment uia dah sayu mayu (ada ke kata ganda nie?) nk tglkan uia...

1 1/2 tahun di uia matriks PJ, 3 1/2 tahun degree kt gombak then 2 thn lagi master kt gombak jgk kdg2 bt saya trpikir sndiri cmner la dlu saya yg memberontak nk cr U lain msa dpt offer uia tb2 lak blh stay smpi 8 thn kt uia..hahahah..siap blh keja part time mcm2 keja lg dlm uia tu pnya la xnk tglkan uia...kuikuiuki..xknl maka x cinta..eheh...

bnyk kenangan pht mns kt uia nie...masuk je entrance uia tu mula la trgt kwn2 lama kt uia asai, umi, ita, ida, dila, be' cumel, ena, shuderk, ogy, puspa, ramai lg la..xmampu nk senaraikan semua..kngn kt HS Cafe (port lepak plg best), makan nasi mamak feveret shuderk, order ala carte gelombang biru (skrg dah xde), tido dlm kls, dtg kelas lmbt kdg2 ponteng trs sbb ngntuk, klu ari sabtu lak kena g aktiviti sampingan (Halaqah, Leadership,Parenting, recreation mcm2 la)...trgt lg kami kelentong akak faci kami trpksa dtg lmbt setiap sbtu sbb sewa umah kt luar jln jem...hahahah..sdgkan ddk dalam kolej jer..kwang..kwang...kwang...

pastuh plak klu bwk legal item tu mula la cuak klu kn spot check..ada tv la, rice cooker la mcm2 lg la...tp tu la, bila dh hbs study semua dh berkerjaya nie nk jmp blk pown ssh..bila derang free saya lak keja..hermmm...ramai juga dh la yg beranak pinak...

then masa saya bt kunjungan x rasmi ke UIA ngn mr Hubby, kami g la lalu kt tmpt ngedet kami yg selalu tu..hihihi..mana lg klu bkn kt Convest Hill..slalu g joging kt sni smbl berchenta-chenta...hahaha..tmpt nie ada sjrh jgk sbb start kt cni la saya ngn Mr Hubby kenal2 tkr2 no tipon gitew..hahahah..(miang skit bunyinya...)

tp tu la plan kuar uia tu nk g tapak psr mlm dkt ngn BMI tp terlupa trs g Wangsa Walk Mall..adess..rugi tol..tu pown tmpt dating faveret saya ngn Mr Hubby selain drpd Simpang, Kubur (tmpt mkn top bebudak uia tp dkt ngn kubur sbb tu nama dia kubur...hihih), teknik gombak. tp xpe la ada rezeki dtg lg...

tu la..mula2 x suka sgt msk uia tp bila dh jejak kaki kt cni perasaan tu dh lain...suka sgt2..syg gila nk tglkan uia yg tercinta..huhuhu..tempat jatuh lgkan dikenang inikan plk tmpt dating...wakakakakka...ntah apa-apa...


5 comments:

asai saihi said...

kuikuikui.........
mana mampu kita lupakan...
lagi2 ameenah PG tu...time masak cekodok...ada orang ketuk pintu

FiLa said...

hahahaha..yg tu mmg aku xleh lupakan sesangat la...sorok kuali dlm bilik ko..dapur dlm bilik umi...hahahha..kartun btol la...

Ohimesama said...

walupun aku kat uia same asai,tapi aku tanah jumpe asai...knape tuh asai?

hehehehehehe

fila-aku rasa ang kene tulah...tamau2,skali bukan stakat 8 taun dok uia,kawen pun ngan budak uia....
kekekekekekeke

asai saihi said...

siapakah kamu wahai ohimesama?
aku yang glamer ni ko tak kenal

FiLa said...

hahahhaha...ko x knl ke sapa ohimesama tu sai...glamer tu..kuikuikui...

Post a Comment

Baca Sudah Gelak Pon Sudah,
Apa Lagi Komen La Pulak...