Jun 7, 2011

Review on Nur Kasih the Movie



Last week aritu berkesempatan tgk cerita Nur Kasih wlupun agak dh basi skit sbb citer2 lain dah beratur msk panggung saya ngn mr hubby br dok hegeh2 tgk citer Nur Kasih...

Tp walaupon dah lama kuar panggung ttp penuh bro...nsb baik dpt seat cantik pnya..lgpon satu kelebihan sbb tgk kt tmpt yg x ramai org..(advise: klu ddk Putrajaya lupakan shj nk tgk movie2 br kt Alamanda sbb konfem sntiasa penuh eventhough nk book online)...so,pilihan terbaik adalah IOI Mall or The Mines..

Mula2 tu cm berdebar2 skit sbb saya dgr bnyk komen2 psl citer nie..ada kata best ada kata cam biasa2 jer..best lg drama..tp, cakap bnyk pon x guna la..mmg terbaek gila citer nie..ngn shoot2 yg cantik kt sawah bendang, panorama indah di padang pasir yg menyebabkan saya x sedar yg citer dh nk habis..

Ada bnyk konflik dlm citer nie..bnyk scene2 yg menyebabkan air mata saya nie meleleh tnpa dpt ditahan2..bermula drpd kematian Alyah (isteri Aidil) saya dh sebak2 then masa Nur Amina keguguran mmg masa tu dh x blh thn lg dah..air mata dh mcm hujan turun..sedih sgt2 sbb saya pernah merasai bnda yg sama..then melihat kepada kesungguhan Nur menjaga suaminya walaupun dah kekurangan duit btol2 menyentuh hati saya..Adam lak walaupun dh sakit teruk ttp menunaikan solat berjemaah bersama2 keluarganya..btol2 terharu..senang citer dr mula smpi hbs citer nie saya asyk nangis jer..xtau la mr hubby perasan ke x tp air mata nie laju je kuar xleh kontrol2 lg dah..

So, no words to say except 2 thumbs up..xde lg citer melayu yg islamik mcm nie dn Khabir Bhatia telah mencetuskan fenomena br memecahkan rekod cerita2 seram di pawagam..apa2 pon Nur Kasih mmg terbaek sbb berjaya buat air mata saya mengalir sepanjang 90 minit tayangan...

0 comments:

Post a Comment

Baca Sudah Gelak Pon Sudah,
Apa Lagi Komen La Pulak...