Mar 21, 2011

SakiTnYA HaTi....

Kejadian 1: Di Kaunter Barangan
Saya: Adik, microwave ni ada yg lain x selain dr yg display nie?
Promoter: xde..ada yg nie je (display)..tu pon xde kotak x de warranty...
...terus berlalu untuk sambung berborak ngn staff yg lain...
Tiba-tiba saya nampak berpuluh-puluh lg jenis microwave di sudut tepi supermarket berkenaan dan Mr Hubby terus mengambil satu drpd microwave tu bg kt budak-kaunter-sombong-pemalas tersebut..
Saya: Ni bnyk je lg microwave kt belakang tu...
Promoter: Saya x jaga dept ni so saya x tau...
Saya: (Di dalam hati: Lain kali klu x tau jgn jawab sesuka hati mak bapak ko bodoh!!)


Kejadian 2: Di Kaunter Pembayaran (Selepas pembayaran bg microwave dibuat)
Saya: xde plastik ke kak?jenuh nak mengangkat nie...
Cashier: xde..xde..ari ni ari Sabtu xde plastik..lgpon kami xde plastik besar (dengan nada yg sgt bongkak mcm saya ni org bodoh x phm bahasa)
Saya: (Di dalam hati: Ko tu bodoh..aku tau la ari sabtu ari with no plastic bag tp klu aku g shopping kt kl nie dia srh byr 20 sen klu nak jugak..itupon x reti ke..bongok!!!)


Kejadian 3: Di Kaunter Khidmat Pelanggan (ada 2 org customer termasuk Mr Hubby)
Mr hubby: Tolong balutkan hadiah nie..
Pompuan bodoh sombong (PBS): Hermm..(buat keja sambil membentak dan muka yg macam haram...)Setelah siap membalut..
Mr hubby: Ini bukan kad saya..mana kad saya..saya bg kt awak td...
PBS: Mana ada awak bg apa2 kt saya td..saya amik ni dalam plastic beg awak td..
Mr hubby: Saya beli brg td x de plastc beg pon..mcm mana plak awak kata kad saya ada dlm tu?
PBS: hishh..susah btol la..mana ada kad lain..ni je yg ada..
Mr hubby: saya kata bukan,bukanla..kad saya jenis lain
Akak sebelah: Ni saya punya...
PBS: ni yg susah klu ramai2 dkt cni..
tiba-tiba kawan si PBS terjumpa kad tersebut di bawah lantai...
PBS: ni ke awak punya?
Mr Hubby: Ni br saya punya..yg td tu bukan..
PBS: nah..tiga ringgit!!!
Saya n mr Hubby: haaa..tolong wrap pon kena bayar ker?klu kat Alamanda ke,Jusco Equin park ke, x pyh byr pown...
PBS: hermmm..kena byr...tiga ringgit..
Saya: (Didalam hati: ko memang mcm haram..berlagak, sombong, muka mcm siot...)

Saya: Bang, tggu jap..fila nk amik complaint n suggestion form..nk komplen psl attitude staff nie..

So guys,wat do u think..mmg ptt kan saya bt komplen psl staff2 nie..sgt2 rude!!!Saya sendiri bekerja di Jabatan yg melibatkan kaunter service sbgi core business kami so kami di ajar utk beradab dn sentiasa senyum dengan pelanggan kami..tp malangnya di supermarket ini saya di layan bagai org bodoh..sooo rude..

p/s: based on true story happened to the author at Supermarket The Store Temerloh on 12/3/2011...dan sampai sekarang penulis msh lg sakit hati ngn staff2 tersebut...

0 comments:

Post a Comment

Baca Sudah Gelak Pon Sudah,
Apa Lagi Komen La Pulak...