Jun 12, 2009

dalam kenangan......

kegembiraan saya di kampung tempoh hari tlh disentap dgn berita kematiaan sepupu saya yg plg rpt dengan kami adik beradik...mmg btol2 mengejutkan sbb semuanya berlaku dgn begitu pntas...kami satu famili yg msa tu nk kuar mkn sate yg dibelanja oleh mak trs xde mood..saya cuba menahan air mata dr trs mengalir...
pemergian dia btol2 dirasai oleh semua sbb dia antara abg sepupu yg plg baik ngn kitaorg semua..klu time raya or cuti2 balik umah atuk dia mst ada dgn aksi mat yo yo nya tu..ckp jer nk mkn apa mst dia cuba usaha dptkan..trgt lg msa saya tringin saya nk mkn buah mangga depan umah jiran atuk tu..dia dgn selamba pegi amik even atuk bising2 xbg amik..hihihihi...bila balik kg tu mst bnyk lawak2 jenaka dia tu smpi x kering gusi kitaorg gelak..
trgt lg kenangan masa raya haji ari tu..bergelak ketawa smpi kn mrh,then lari kuar tgh2 mlm g lepak kt bndr..hahahaha...everything was so sweet...but, for raya aidilfitri thn nie semuanya dah lain..dah xde kenangan2 manis mcm tu...we will miss him so much...
dia antara sepupu yg sll dtg lepak umah saya di kulim..bila dia bosan ddk kl dia akan merantau ke kedah...ermmm...kenangan meniaga bulan posa sama2..hikhikhik..
hari2 terakhir saya dpt jmp dia masa balik umah atuk dgn mak..dia mcm kurus skit tp still blh buat lawak...sblm saya balik dia smpt tnya bila saya nk kawen..hihihihhi...saya hnya senyum jer..
xsgka itulah kali trakhir saya dpt jmp dia..masa dia sakit saya xsmpt melawat dia di hospital temerloh sbb xde transport dn sbk dgn research..lgpon dia ditahan di ward ICU so xde sapa blh masuk kecuali parents...tepat pkl 8.00pm 5/6/09 dia telah pergi meninggalkan kami semua coz of lung infection..atuk la manusia yg paling merasai pemergian dia sbb dialah peneman atuk di kg even derang sll gdh2..gdh2 manja gitu..hihihi
ermmm...sedih sgt sebab dia meninggal dalam usia yg muda..br 27 thn..saya yg mmg dah xde abg hilang seorang abg sepupu yg saya dh aggp mcm abg sendiri...mungkin Allah lebih menyayangi dia..semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di antara org2 beriman..Amin....

0 comments:

Post a Comment

Baca Sudah Gelak Pon Sudah,
Apa Lagi Komen La Pulak...