Jul 29, 2009

Perjuangan itu sudah berakhir......


Allah sentiasa memberikan yg terbaik utk hambaNya..saya sentiasa percaya pd kata2 tersebut...walaupun kita sering ditimpa masalah dan musibah,tp pengakhirannya sgt manis...kita juga sering dipaksa membuat pilihan dlm hidup dn keputusan yg diambil tu kdg2 buat kita terpikir 3,4 kali either it is right or wrong...


sblm saya bt kptsan utk smbg Master sblm ni pon saya terpksa memilih sama ada nk smbg bljr or amik twrn kerja from RHB Bank..mmg buntu dn blur sgt2 masa tu..keinginan utk menuntut ilmu n keinginan utk pegang duit sndiri tu sama bnyk...sbb tu ada opportunity cost dlm economy..hihihihi...tp mujurlah saya merujuk pd yg pakar iaitu my luvly fren Rabiah to make a wise decision (thanx Be' 4 ur advice), so i've decided to pursue my study at Master level..then bila dh smbg study tgk kawan2 yg dh keja dh blh pkai kereta,bina hdp sendiri,ada yg dh kawen,dh dpt baby mula la persaan cemburu tu ada...bkn cemburu apa tp cemburu bila la saya dpt mcm tu plak..umo makin meningkat tp life still terumbang ambing lg..hihihihi..

study Master sgt la ssh..lebih2 lg dlm msa sama kena keja part time..so,beban study,nk settlekan thesis dan kn lyn students yg xphm bahasa ni mmg la bt saya mengalir air mata tiap2 hari...study bt degree dulu smpi 4 thn pon xmcm nie..even 2 thn jer tp air mata yg dah tumpah nie mmg x terkir
a la...nsb baik saya ada Mr Zaidi yg sll support saya dan mendengar mslh2 saya tiap2 mlm...huhuhuuhuh..thanx b..

di saat2 saya tensen sbb beban keja yg bnyk kt opis,thesis yg xsiap2 lg dan keja yg x dpt lg (kewangan saya semkin susut dr hari ke hari sbb dah x ddk dlm kolej) saya mndpt pengkhabaran gembira..gembira sgt...
mggu ke 2 bln 7 sgt menggembirakan saya..saya tlh berjaya submit thesis saya (even dh lmbt 2 bln), Alhamdulillah resultnya with flying colours then Allah mmberi saya lg satu berita gembira.sya tlh dpt kerja as a PTD..Amin...lega sgt2 rasa even msa interview ari tu mcm hampeh jer saya perform...tp kdg2 saya malu gak dgn Allah sbb saya sll lalai menunaikan perintahnya..tp Allah sntisa mmberikan ygt terbaik bt saya..tp apa yg pasti..perjuangan saya menghabiskan Master sudah berakhir....


0 comments:

Post a Comment

Baca Sudah Gelak Pon Sudah,
Apa Lagi Komen La Pulak...